Montažna linija novega RCCB EFI-P
Ena glavnih zahtev pri razvoju novega zaščitnega stikala na diferenčni tok (RCCB) EFI-P je bila, da mora biti zasnova primerna za kar najvišjo stopnjo avtomatizacije izdelave komponent in končne montaže. Zato so bile ustrezne konstrukcijske rešitve upoštevane že v fazi razvoja izdelka.
Miran Dolinšek |
.jpg)
Koncept montažne linije je bil pripravljen po naših zahtevah, ki smo jih pred izvedbo uskladili z izbranim izvajalcem. Osnovna zahteva je bila najvišja možna stopnja avtomatizacije in nadzora celotnega montažnega procesa od začetka do konca. Montažna linija je sestavljena iz 15 strojev, ki so medsebojno povezani z ustreznimi manipulatorji oziroma transportnimi trakovi. Proces montaže RCCB je skoraj v celoti avtomatiziran.
.jpg)
Pri načrtovanju linije je bilo treba upoštevati, da se bodo na njej sestavljali vsi standardni RCCB-ji. Trenutno je 71 tehničnih tipov, ki se razlikujejo po številu polov (EFI-P2 in EFI-P4), tipih mehanizmov, nazivnih tokovih, diferenčnih tokovih … Izdelek in njegovi podsestavi v proizvodnem procesu opravijo 21 meritev, preskusov in video-kontrol, pri čemer se v primeru odstopanja od predpisanih rezultatov sporni podsestav samodejno izloči. Vsi pomembni podatki o vgradnji ter izvedenih meritvah in preskusih se zapisujejo v bazo podatkov, kar zagotavlja sledljivost preko 2D-kode, natisnjene na ohišju RCCB EFI-P.
.jpg)
Materiali se na linijo oziroma v posamezne stroje dovajajo preko vibratorjev (razsuti material) ali po dozirnih trakovih (material pakiran v pladnjih), manipulacijo pa izvajajo roboti. Pred odvzemom za uporabo se preverita prisotnost in ustreznost materiala. Če material ne ustreza tipu sestavljanega RCCB-ja, se ta preusmeri na ustrezno mesto na stroju. Med montažo preverjamo tudi ustreznost sklopov, prisotnost in lego elementov v podsestavih, električno prevodnost, ustreznost parametrov varjenja, izvedemo visokonapetostni preizkus in na koncu še preizkus diferenčnega toka. Če kateri od rezultatov odstopa od predpisanih, se izdelek samodejno izloči z linije. Vsi ključni podatki o montaži se shranjujejo v bazo podatkov, ki zagotavlja sledljivost preko 2D-kode, natisnjene na ohišju izdelka.
.jpg)
Ko je RCCB sestavljen in je na montažni liniji opravljen električni izklopni preizkus, se stikalo magnetno nastavi, nato se izvedejo različni preizkusi, zahtevani po standardu IEC. Ko so vsi preizkusi pozitivni, se vijake zapečati in na ohišje doda QR-koda, ki uporabnika vodi na spletno stran izdelka, kjer so na voljo vsi tehnični podatki, skice in sheme, certifikati ter navodila za uporabo.
.jpg)